Aby ste u nás nakúpili čo najpohodlnejšie, používame cookies. Využívaním našich služieb súhlasíte s ich používaním. Používame cookies. Využívaním našich služieb súhlasíte s ich používaním. Rozumiem

Menu
4Home Poradíme vám Články Krása a zdravie Posilnením imunity proti jarnej únave

Posilnením imunity proti jarnej únave

19. 03. 2012 | Pozná to pomaly každý z nás. Zima sa stráca z dohľadu a vlády sa ujíma jar, slniečko začne hriať. A my napriek tomu trpíme bolesťami hlavy, sme nevyspatí a nevrlí - padne na nás jarná únava.

Na vine je nielen málo pohybu a veľa jedla počas práve uplynulej zimy, ale aj prechod z jedného ročného obdobia do druhého a s tým súvisiaca zmena biorytmov každého človeka. Jarná únava zasiahne takmer každého - niekoho menej a niekoho viac. Čo však môžeme urobiť pre úspešný boj s ňou?

1. Zažeňte jarnú únavu zdravým pohybom na čerstvom vzduchu

Vonku sa pomaly otepľuje a do tvárí začína hriať slniečko a to je o dôvod viac, prečo si dopriať pohyb na čerstvom vzduchu. Pre boj s jarnou únavou je to ideálne. Po chladnej a lenivej zime sa naše telo potrebuje rozhýbať a pohyb na čerstvom vzduchu je najlepšia príležitosť.

Doprajte si každý deň aspoň dvadsaťminútovú prechádzku, za pekného počasia pokojne môžete vyraziť na bicykli alebo na prechádzku aj na hodinu. Čerstvý vzduch a slnečné svetlo pomáhajú tiež prečistiť si hlavu a tým pôsobí blahodarne na našu psychiku a proti jarnej únave. Ideálna činnosť je aj plávanie - v tomto ročnom období však radšej v krytom bazéne.

2. Doprajte si dostatočný odpočinok a relaxáciu nielen pre posilnenie imunity

Luxusná baránková súpravaOkrem pohybu však naše telo potrebuje aj dostatočný odpočinok - pri prechode na jarné režim viac ako inokedy. Musíme dbať na to, aby sme chodili spať pravidelne a spali minimálne 7 hodín denne. Nedostatok spánku vyčerpáva telo a tiež oslabuje imunitu. Preto je kvalitný spánok tiež dôležitý pre posilnenie imunity.

Tipy pre zdravý spánok nájdete v našom článku tu.

Puzzle A. MuchaNevyhnutný je aj odpočinok a relax počas dňa. Zbytočne sa neprepínajte a doprajte si pravidelnú relaxáciu k načerpaniu nových síl pre boj s jarnou únavou - napríklad pri počúvaní hudby, s peknou knižkou alebo napríklad pri skladaní puzzle. Skúsiť môžete aj masáž, relaxačnú kúpeľ ... skrátka čokoľvek Vás napadne.

3. Nevyživujte jarnú únavu - odľahčite jedálniček

Kým v zime naše telo potrebovalo výdatné jedlo, pri príchode jari je treba trochu ubrať. Ťažké jedlá by jarnej únave akurát nahrávali. Zažívanie potrebuje prebudiť a očistiť sa od toxínov. Ideálne je zamerať sa na dostatočnú konzumáciu zeleniny, hutné jedla nahraďte ľahkými šaláty. Úplne vynechajte mastná a ťažké jedlá a tiež sa vyhnite fastfoodom. Ak si trúfate, Šalátová sadaskúste očistu organizmu detoxikáciou v podobe pôstu.

Dôležité je doplniť chýbajúce vitamíny a antioxidanty, či už pomocou prípravkov z lekárne alebo prírodne - konzumáciou čerstvého ovocia a zeleniny. Nezabúdajte ani na pitný režim. Denne vypite 2-3 litre tekutín, či už v podobe čajov, džúsov alebo napríklad minerálok.

Keramické hrnčeky4. Pomôžte detoxikácii organizmu účinnými antioxidantmi

Proti jarnej únave možno tiež bojovať tým, že pomôžeme svojmu telu zbaviť sa škodlivín, prirodzená detoxikácia organizmu je správnym krokom. K tomu nám môžu pomôcť prírodné prečisťujúce šťavy a čaje obsahujúce antioxidanty.

  • zelený čaj - je plný antioxidantov, zaháňa chuť na sladké, podporuje trávenie a zabraňuje ukladaniu tukov v tele. Na našom trhu nájdeme nespočetné množstvo variácií zeleného čaju i s rôznymi príchuťami, takže si môže vybrať každý.
  • žihľavový čaj - povzbudzuje látkovú výmenu a podporuje vylučovanie škodlivín z tela, čím prospieva detoxikácii organizmu. Ideálne je natrhať žihľavu čerstvú a urobiť si domáci čaj, ale ak tú možnosť nemáte, dá sa zohnať už hotový.
  • rooibos - detoxikuje organizmus a má ukľudňujúce účinky. Jedná sa o nečajový nápoj plný vitamínov a stopových prvkov. Je bez kofeínu, takže ho bez problémov môžete piť aj pred spaním.
  • brusnicová šťava - priaznivo ovplyvňuje činnosť pečene, ktorá má zásadný podiel na detoxikácii organizmu. Okrem toho má protizápalové účinky, zlepšuje krvotvorbu a znižuje riziko ochorenia močového ústrojenstva.
  • šťava z aloe vera - k posilneniu imunity a podpore detoxikácie organizmu. V poslednej dobe je veľmi obľúbená a teda veľmi ľahko k zohnaniu.
  • šťava z mladého jačmeňa - vitamínová bomba a účinný antioxidant. Jediným problémom je, že má veľmi špecifickú chuť, ktorá sa nemusí zapáčiť každému. Skúste si jačmeň namiešať so svojím obľúbeným džúsom - chuti to pomôže a rozhodne neprídete o jeho priaznivé účinky.

5. Objavte zázrak zvaný kustovnica čínska na posilnenie imunityRotačný disk

Ďalšou vecou, ktorá nám pomôže pri boji s jarnou únavou, je posilnenie imunity. Imunitu môžeme posilňovať počas celého roka pravidelným otužovaním. Nemusíte sa hneď chodiť kúpať do rieky v mrazoch. Bohato postačí, keď sa budete niekoľkokrát denne otužovať doma pod sprchou, ráno si zacvičíte pri otvorenom okne ... Prospešné je tiež pravidelné navštevovanie sauny.

Na posilnenie imunity si môžeme tiež pomôcť prírodnými produktmi. Okrem vyššie spomínaných antioxidantov (napríklad aloe vera) sa na náš trh prebojoval zázrak čínskej medicíny kustovnica čínska čiže goji. Jedným z jej hlavných účinkov je výrazné posilnenie imunity a obranyschopnosti organizmu. Okrem toho však kustovnica tiež obsahuje veľké množstvo vitamínov a stopových prvkov, podporuje krvotvorbu, znižuje krvný tlak, pôsobí proti astme a niektorým druhom alergií, harmonizuje činnosť pečene a obličiek, podporuje sexuálne funkcie a posilňuje zrak.

Kustovnica čínska vyzerá ako šípky, jej chuť je však sladšia. V Číne je považovaná za nepostrádateľný potravinový doplnok. Konzumuje sa najmä vo forme sušených plodov, buď samotných, alebo ako prídavok rôznych pokrmov.

Posilňovacia guma6. Hlavne sa nestresujte, tým by ste jarnú únavu len podporili

V dobe, kedy na nás útočí jarná únava, je dôležité čo najmenej sa stresovať a neprepadnúť zlým náladám. Vyčerpáva nás to fyzicky aj psychicky a to je to posledné čo naše zimou unavené telo potrebuje. Vyčistite si hlavu. Skúsiť môžete už spomínané prechádzky na čerstvom vzduchu alebo cvičením doma - pre upokojenie je veľmi prospešná joga. Určite pomôže taktiež trocha čokolády, ktorá navodzuje pocity pohody a upokojuje nervy. Alebo sa odreagujte napríklad príjemnou knižkou - veď každý máme aj svoje tipy a triky ako zatočiť so stresom.

Hlavne - relaxujte, neprepínajte sa.

action banner
feedback
NEWSLETTER
VÁŠ NÁZOR

Nenechajte si ujsť novinky a špeciálne ponuky.

Prihláste sa k odberu nášho newsletteru a o všetkom sa dozviete ako prvý.

Váš názor nás zaujíma!

Zavrieť